onsdag 19 november 2008

En tonårings önskan...

Mitt och min systers personliga lilla "butiksmotto" som vi försöker leva efter är att bara köpa in saker till butiken som vi själva skulle vilja ha. Saker som vi tycker är vackra, snygga eller bara super-praktiska. Förhoppningsvis allt på en gång. Då vi har ganska olika inredningssmak i övrigt så har det hittills fungerat som så att om vi båda gillar en sak jättemycket, då köper vi in den.

När vi nu senast satt med kataloger upp till öronen och försökte enas om vad vi skulle köpa in till butiken så hade min syster sin 16-åriga tonårsdotter med sig. Tonårsdottern fick syn på en i mina ögon märlig tingest och hojtade glatt "Åh, en sån vill jag ha!". Jag och min syster tittade på varandra med fundersam blick men tänkte båda samtidigt att "Tja, det kan vara roligt att prova något annat..."

Så, i nästa vecka dyker denna märkliga tingest upp i vår butik. Så har ni en 16-årig tonårstjej på inköpslistan till jul så får ni här ett hett tips :-)


3 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Ja, smaken är som baken!
Jag stod på loppis en gång och sålde riktigt fula prylar som jag bl.a. köpt i sk. fyndlådor på auktion, ni, vet, man vill ha en pryl och får en hel kartong ful med den ena saken "värre" än den andra...
Men gissa om vi sålde!!!
;-)
Vi sålde nästan tomt!

Ja, så knasigt kan de vara!

Jag gillade faktiskt handen, tyckte den var lite häftig!!

Kram

Flisan

LillaFlisan sa...

Men gud så häftigt!
Jag skrev min kommentar här och så när jag kommer tillbaka så ser jag att jag fått en kommentar från dig SAMTIDIGT!!

Telepati???
;-)

Flisan

Charlotte sa...

Ja, det var väl lustigt.
Telepati absolut! :-)